روش عمومی مصرف و اجرای گروت

1- از قرار گرفتن بیس پلیت در محل تعیین شده مطمئن شوید و ابعاد و اندازه ها را مجدداً بررسی نمایید.

2- صاف بودن و تراز بودن سطح بیس پلیت برای جلوگیری از ایجاد فضای خالی اضافی کنترل شود.

3- پیش از اجرای گروت، بتن زیر بیس پلیت می بایست حداقل به سن ۷ روزه رسیده باشد.

4- حداقل فاصله ۱۰mm بین سطح زیر بیس پلیت و بتن مورد نیاز است. ولی بهتر است این فاصله کمتر از 25 میلیمتر نباشد.

5- بهتر است سطوح بتنی در تماس با گروت، سالم، زبر و بی عیب باشند. سطوحي مورد نظر جهت گروت ريزي، بايد از هرگونه آلودگي روغني ،گردوخاک و ... پاک باشد. تمام سطوح تماس مانند سطح بالای بتن و زیر بیس پلیت می بایست عاری از هر گونه ذرات سست، گرد و غبار، چربی، روغن، زنگ زدگی و … باشند و از هر گونه آلودگی که موجب زیان رسانیدن به کیفیت نهایی عملیات گروتینگ می شود، پاک باشند.

6- به مدت 2 تا 3 ساعت قبل از گروت ريزي بايد سطوح را کاملاً غرقاب نموده و در زمان گروت‌ريزي بايد آب اضافي را از روي سطح خشک کرد. برای جلوگیری از جذب آب گروت توسط بتن و ایجاد ترک خوردگی، پیش از گروت ریزی، بتن فونداسیون می بایست با آب آشامیدنی تمیز اشباع گردد و همچنین می بایست قالب ها سخت و نفوذناپذیر و فاقد هرگونه جذب آب باشند.
صفحات ستوني که قرار است زير آن‌ها گروت وارد شود بايد از آلودگي کاملاً پاک‌شده و روي آن‌ها سوراخ‌هایی براي خروج هوا تعبيه شود.

7- توصیه می گردد که گروت ريزي حداکثر به مدت 15 دقيقه پس از اختلاط انجام گيرد.

8- ضخامت گروت بهتر است کمتر از 25 میلیمتر در نظر گرفته نشود و حداکثر ضخامت گروت مطابق توصیه مشاوران و کارشناسان این شرکت باتوجه به نوع گروت تعیین گردد.

9- گروت ريزي بايد پيوسته و یکجا اجرا گردد به همين دليل بايد قبل از اجراي گروت‌ريزي برنامه‌ریزی برای اجرای کار صورت پذیرد. در صورت نیاز، گوشه های قالب با کارگذاری قطعات مناسب به شرایط مطلوبی رسانیده شود تا گروت به راحتی در محل صحیح جریان یابد. گروت می بایست از یک طرف ریخته شود ومی باید از سمتي اينکار انجام شود که گروت کوتاهترين مسافت را طي نمايد.

10- برای سهولت حرکت قالب ها، میتوان از ورق های پلی استایرن با تراکم بالا استفاده نمود.

11- با تأمین فضای خالی کافی در زیر بیس پلیت می توان از باقی ماندن هوای اضافی جلوگیری شود.

12- درجه حرارت مناسب جهت اجرای گروت (گروت ریزی) ۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد می باشد.

13- در هنگام استفاده از گروت، اضافه کردن هرگونه مواد افزودنی دیگر و یا دانه بندی شن و ماسه مجاز نمی باشد.

14- پس از ترکیب پودرگروت با آب، ملات آماده شده می بایست در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه مورد استفاده قرار گیرد.

15- گروت ریخته شده می بایست تا ۷ روز مرطوب نگاه داشته شود و از تابش مستقیم نور خورشید محافظت گردد این کار را میتوان با استفاده از پلاستیک یا گونی مرطوب انجام داد.

16- پس از اتمام گروت ريزي، عمل‌آوری مناسب با استفاده از پلاستیک یا گوني خيس و يا آب‌پاشی صورت پذيرد. نگهداری یا کیورینگ مناسب، پس از گروت ریزی بسیار مهم و تعیین کننده می باشد.